Vacature: Directeur (32 uur p/w)

Platform Binnenstad Arnhem zoekt een Directeur Binnenstad Arnhem (32 uur p/w)

Platform Binnenstad Arnhem is op zoek naar een

Directeur Binnenstad Arnhem – 32 uur p/w

Ben jij die energieke, enthousiaste persoon die krachten verbindt en ons met hart en ziel aanmoedigt en inspireert om samen van de Arnhemse binnenstad dé place-to-meet te maken?! Wij hebben namelijk een prachtige, uitdagende functie voor jou!

Wie zijn wij?

Wij zijn Platform Binnenstad Arnhem (PBA), een samenwerkingsverband van zes ondernemerscollectieven in Arnhem, met een bestuur, een Regieteam en afvaardiging van meer dan 100 mensen uit de achterban van de samenwerkende partijen werken. PBA initieert en regisseert dialoog, projecten en activiteiten die structureel bijdragen aan de welvaart en het welzijn van de ondernemers, een economisch aantrekkelijk investerings- en vestigingsklimaat, een prettige leefomgeving en een bruisende binnenstad om te bezoeken.

Onze opgave

De binnenstad, met alle winkels, horeca, kantoren, ondernemingen, culturele instellingen en natuurlijk bewoners, is van grote maatschappelijke en economische betekenis. Maar de binnenstad verandert en ontwikkelt zich in fors tempo van ‘place-to-buy’ naar ‘place-to-meet’. Daarmee veranderen ook de functie of bestemming van gebouwen en plekken in de stad. PBA stuurt samen met gemeente, ondernemers en andere binnenstadpartners actief mee in dit proces, zodat onze binnenstad ook aantrekkelijk blijft voor komende generaties. De bijzondere binnenstad van Arnhem en de parels er omheen, zoals het Modekwartieren Sonsbeekpark, brengen we actief voor het voetlicht in het land en het buitenland om bezoekers te verleiden hiervan te komen genieten.

Jouw uitdaging

De vacature betreft de functie van Directeur, welke wordt aangeduid als ‘Regisseur’ van ons Regieteam. Als Regisseur ben jij de ‘spin in het web’ tussen publieke (gemeente) en private partijen (zoals ondernemersorganisaties, detailhandel, horeca, vastgoedpartijen en de culturele sector). Je stuurt op de visie en koers van Platform Binnenstad Arnhem en weet dit, samen de stakeholders en het Regieteam, te vertalen naar activiteiten en projecten die de aantrekkingskracht van de stad voor bezoekers en bedrijven vergroten. Je betrekt de ondernemers in de binnenstad en weet ze te enthousiasmeren en activeren.

Je bent een teamplayer, beïnvloeder en een inspirator. Je spreekt de taal van de ondernemers én van de overheid. Jouw kennis van trends en ontwikkelingen in binnensteden en jouw ervaring met destinatiemanagement komen daarbij goed van pas. Jouw ‘drive’ is om de voorwaarden te scheppen voor een bruisende en onderscheidende binnenstad die bezoekers weet te boeien en binden.

Wat ga je doen?

Jij:

  • adviseert het bestuur over de uitgezette koers, strategie en ambities van Platform Binnenstad Arnhem;
  • vertaalt de strategie en ambities in een jaarlijkse uitvoeringsagenda en bewaakt dit jaarplan op scherpte, voortgang en resultaat;
  • initieert en stimuleert -samen met het regieteam, de werkgroepen en de kwartiermakers- marketingcampagnes, activiteiten en projecten die het gewenste DNA en de beleving van de binnenstad versterken en bezoekers en bedrijven aantrekt;
  • bent verantwoordelijk voor het contractmanagement, het financieel resultaat conform de begroting bij de uitvoeringsagenda binnen de kaders van de procuratie en afspraken met de penningmeester;
  • legt periodiek verantwoording af aan het bestuur hierover;
  • weet, samen met de andere professionals in het team, de drie themawerkgroepen en de kwartiermakers te voeden en te stimuleren;
  • coördineert doelstellingen, de inzet van mensen en middelen en je stuurt op de gewenste resultaten;
  • bent daarnaast ook sparringpartner voor het bestuur om de ingeslagen weg te analyseren en op basis van voortschrijdend inzicht aan te passen waar nodig en gevraagd en ongevraagd advies te geven.

Wat breng je mee?

Jij:

  • weet uit ervaring wat het is om de prioriteiten van een bestuur te matchen met de dagelijkse praktijk, weet daarbij met professionals te werken en biedt voldoende vrijheid binnen de kaders die het bedrijf, de begroting en het bestuurlijk veld stelt;
  • weet mensen te motiveren, geeft support voor het maken van keuzes, en bewaakt tegelijkertijd de samenhang tussen de diverse onderdelen;
  • bent een toegankelijke en betrouwbare persoonlijkheid;
  • hebt ervaring met en gevoel voor politieke en commerciële verhoudingen vanuit het professioneel runnen van een organisatie;
  • hebt aantoonbare kennis over en ervaring met destinatiemarketing;
  • hebt kennis van en ervaring met retail, horeca, binnensteden en platformsamenwerking;
  • beschikt over een servicegerichte instelling en een hands on mentaliteit;
  • bent niet hiërarchisch, maar hebt wel autoriteit;
  • bent iemand die de professionals in het regieteam het podium gunt en hen laat excelleren;
  • hebt een representatieve persoonlijkheid en bent een sterke communicator;
  • hebt affiniteit met Arnhem en betrokkenheid bij de ontwikkeling van de stad;
  • bent onafhankelijk, integer, onbevooroordeeld, zonder conflicterende zakelijke belangen in Arnhem.

Jouw kwaliteiten en competenties

  • Hands on mentaliteit, gecombineerd met een heldere visie op binnenstadsmanagement.
  • Initiërend met een scherp oog voor de ontwikkelingen in en van de brede binnenstad.
  • Bruggenbouwer en communicatief sterk.
  • Daadkrachtig, ondernemend, enthousiasmerend en resultaatgericht.
  • Onafhankelijk, geen onverenigbare belangen, posities of relaties.
  • Goed in het opbouwen en onderhouden van netwerken.
  • Ervaren in het omgaan met (tegengestelde) belangen, onderhandelingsvaardig en in staat om conflicten om te vormen tot constructieve samenwerking.
  • Gevoel voor processen, politiek-sensitief, een combinatie van diplomatie en recht-door-zee.

Positie Regisseur

Als Regisseur ben jij de schakel tussen enerzijds het bestuur van PBA, de achterliggende stakeholderpartijen en de ambtelijke en bestuurlijke gesprekspartners binnen de gemeente en anderzijds het Regieteam en de werkgroepen en kwartiermakers. Je legt verantwoording af aan het bestuur van PBA.

Wat bieden we jou?

Wij:

  • Bieden een leuke en uitdagende werkomgeving;
  • Leuke collega’s en een zeer betrokken bestuur;
  • Leuke extra’s in de vorm van het bijwonen van premières en evenementen in de stad;
  • Een vaste aanstelling in loondienst (uiteraard afhankelijk van proeftijd en functioneren);
  • Een marktconform salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden ;
  • Flexibele werktijden.

Spreekt dit jou aan?

Is het voorgaande op jouw lijf geschreven? Of wil je er eerst wat meer over weten? Neem dan contact op met Marian van Hooij via info@binnenstadarnhem.nl of 06 53 84 62 13.

Jouw motivatiebrief en CV ontvangen wij graag uiterlijk 24 mei 2024. Sollicitaties zonder motivatiebrief zullen wij niet in de procedure meenemen.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Aanbiedingen

Filter op de kaart

Type

Extra's

Kwartier